piątek, 6 czerwca 2014

Raport Krzysztofa Drozda w sprawie Emilcina



Nie milkną echa mojej książki Tajne operacje. PRL i UFO. Tym razem głos w sprawie zabrał Krzysztof Drozd – dowodzący w latach 80. Lubelskim Klubem Popularyzacji i Badań UFO. W sprawę incydentu z udziałem Jana Wolskiego Krzysztof był zaangażowany od ponad 30 lat. Od stycznia 2014 roku brał czynny udział w moim śledztwie. To właśnie dzięki jego pomocy dotarłem do wielu ważnych dla sprawy świadków i materiałów! Z tym większą radością przyjąłem wiadomość, że 27 maja 2014 roku na spotkaniu członków Lubelskiego Stowarzyszenia Fantastyki „Cytadela Syriusza” Krzysztof wygłosi raport na temat UFO z Emilcina.

Krzysztof Drozd podczas prelekcji w Lublinie (fot. Bartosz Rdułtowski)
 Prelekcja Krzysztofa okazała się wartościowym uzupełnieniem tego, co napisałem w książce. Zwłaszcza część trzecia i czwarta ukazują najważniejsze słabe punkty historii o rzekomym spotkaniu z UFO w Emilcinie. Pokazują też, niejako „w pigułce”, moim zdaniem najważniejsze kwestie związane z tą sprawą, czyli zależności między Zbigniewem Blanią, Witoldem Wawrzonkiem i... rodziną głównego świadka – Jana Wolskiego. Nawet jeżeli ktoś czytał już moją książkę, to w materiale przygotowanym przez Krzysztofa znajdzie szereg nowych i ciekawych informacji. 

Jeden z przygotowanych diagramów: kto dokonał mistyfikacji z UFO w Emilcinie?
Krzysztof poświęcił również dużo czasu „tsunami”, które po wydaniu mojej książki przetoczyło się przez fora internetowe i blogi ufologiczne. Temu poświęcona jest część piąta jego raportu. W kontekście histerycznej reakcji na forum INFRA Krzysztof słusznie zauważa: „Nie wiadomo, czy się śmiać, czy płakać!”. Bo rzeczywiście nie wiadomo. Krzysztof podkreśla też istotny w kontekście dyskusji o mojej książce fakt. Otóż fundacja Nautilus, która przez lata intensywnie promowała zajścia w Emilcinie i postawiła tam pomnik UFO (nie chce się wierzyć, a jednak!), mimo ukazania się mojej książki nadal udaje, że w kwestii historii Jana Wolskiego nic się nie zmieniło. Jest to zachowanie wręcz zdumiewające. To samo tyczy się działalności Marcina Mizery i jego portalu Na Progu Nieznanego. 
Poniżej zamieszczam linki do pięciu części filmu z prelekcji Krzysztofa Drozda:

- część 1 (Zdarzenie):
https://www.youtube.com/watch?v=LvipHRd261Y 

- część 2 (Po zdarzeniu):
https://www.youtube.com/watch?v=RyJfzieFY8I

- część 4 (Mistyfikacja):
https://www.youtube.com/watch?v=5CRPK858MRg
 

2 komentarze:

  1. Dziękuję za linki do ciekawych filmów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Bartku. To, że Fundacja Nautilus oraz Marcin Mizera nie zabrali dotąd głosu odnośnie Pana ustaleń co do Emilcina potwierdza tylko moją opinię o tych grupach. Od lat lansują się na badaczy zjawisk paranormalnych i UFO. Od lat udają, że prowadzą w tej materii jakieś badania. Śmiech mnie ogarnia, jak to słyszę! W rzeczywistości Fundacja Nautilus Pana Roberta Bernatowicza oraz Na progu nieznanego Pana Marcina Mizery patrzą tylko, aby lansować się przy okazji medialnych tematów - jak UFO, duchy czy inne hokus-pokus. Oni nic nie badają, tylko karmią internautów tanią sensacją! Pan Mizera zamiast zrobić materiał o Pana książce, to robi wywiad z Bernatowiczem o Zdanach. To jakaś szopka!

    OdpowiedzUsuń